فراخوان عمومی چهارمین سمپوزیوم دانشجویی علوم اجتماعی ایران

اتحادیه‌ی انجمن‌های علمی دانشجویی علوم اجتماعی کشور، چهارمین سمپوزیوم دانشجویی علوم اجتماعی ایران را بر پایه‌ی اهداف خود در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

این دوره از سمپوزیوم نیز با تمرکز بر خلاقیت های نظری دانشجویان و علاقمندان علوم اجتماعی سعی بر ایجاد گردهمایی میان آن‌ها دارد تا در عین خروج از چارچوب های علمی و نظری مرسوم، امکان طرح اندیشه‌ها و دغدغه‌های دیده نشده یا کمتر دیده شده را‌ فراهم آورد.

همانند گذشته، هسته‌ی شورای مرکزی سمپوزیوم تماما دانشجویی است تا با برگزاری یک رویداد دانشجویی و به دور از اقتدارهای موجود آکادمیک، رویدادی متفاوت از بقیه رویدادهای مرسوم که فضا را کاملا تسخیر کرده‌اند، برگزار کند.

به منظور گشودن فضای اندیشه‌ورزی در سمپوزیوم و مسئله‌مند کردن مقولات نیاندیشیده در فضای دانشی علوم اجتماعی کشور، سمپوزیوم چهارم در نظر دارد با محوریت «اندیشه انتقادی معاصر» اثر دریافت کند.

فرم دریافت آثار به مانند گذشته جستار‌های کوتاه خلاقانه‌ی ایده‌وار-نظری (Essay)، مرورهایِ انتقادی بر نظریه/نظریات یک حوزه (Review) و متن‌های علمی-ترویجی، علمی-پژوهشی و همچین سایر شیوه‌های غیرمتنی (از عکس تا مستند، فیلم و امثالهم) که می‌توان به نوعی آن را جامعه‌شناختی دانست، تعیین شده تا بتواند بیشترین ایده از ایده‌‌های به‌حاشیه رانده شده را دربرگیرد.

همچنین پنج موضوع پیشنهادی کمیته علمی و متن معرفی محور اصلی متعاقباً در پلتفرم‌های مختلف سمپوزیوم منتشر خواهد شد.

لذا از کلیه دانشجویان، هنرمندان، پژوهشگران و بطور کلی دغدغه‌مندان اجتماعی فارسی زبان داخل و خارج از کشور دعوت به عمل می‌آید تا چکیده یا توضیح آثار خود را تا پایان آذر ماه در قالب فایل word، {فونت: B Zar، فاصله از سمت راست ۴ و از سمت چپ ۳ سانتی­متر و فاصله بین خطوط ۱/۵} به ایمیل symposium.socialunion@gmail.com ارسال نمایند.

جزئیات برگزاری سمپوزیوم از طریق سایت، کانال‌ تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام و توییتر سمپوزیوم با آیدی @SocialSymp اطلاع رسانی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.